Cara Nak Buat Nasi Impit Kacau

Sebelum nak buat kuah lontong lodeh ni kenalah masak dulu nasi impit sebab ambil masa lama jugak nak masak tu kan. Kepada yang bertanya daging nak masak apa macam mana kalau buat daging rebus air asam pula.


Kuah Kacang Kelantan Malaysian Food Malay Food Food

Gulai ikan tongkol sedap dibiarkan semalaman lepas buat.

. Berikut adalah bahan-bahannya dan cara membuat lontong kuah lodeh. Resepinya sangat simple jadi sesuailah dengan saya yang. Semalam saya memasak kuah lodeh untuk berbuka puasa hari pertama saya berpuasa enam.

So boleh rebus dulu siap-siap sambil sediakan kuah. Kalau nak tengok resepi Kuah Kacang Berdaging yang telah berpuluh tahun saya guna boleh klik di SINITapi hari ini saya guna resepi blogger popular Kak Jee yang merupakan resepi turun temurun keluarga beliau yang memang berniaga Satay Majid dan Satay Anika yang sangat famous satu ketika dulu. Masih dalam kepenatan kerana tiba dari Kota Bharu pun sudah hampir pukul 230 pagi.

Makan bersama nasi putih atau nasi impit dan letak keropok. Gulai ikan tongkol tak boleh nak cair sangat sedang-sedang elok pekat sebab nak makan dengan nasi kan. Simple je nak buat lontong atau kuah lodeh ni.

Cara Masak Nasi Dagang Bahan - Bahan 15 kg beras nasi dagang 8 biji bawang merah dihiris 112 inci halia dihiris panjang-panjang 1 sudu besar rata halba. Resepi yang telah saya gunakan sejak lebih 20 tahun yang lalu masih lagi the keeper recipe untuk kuah lodeh dimakan dengan nasi impit ganti lontong. Bubuh garam sedikit dan kacau rata.


Cara Cara Masak Nasi Impit Tanpa Rebus Guna Plastik Lebih Sedap Selamat


Cara Mudah Buat Nasi Impit Masak Tinggal Keluar Seketul Cantik Macam Ni Vanilla Kismis Food Receipes Malay Food Food


Cara Buat Nasi Impit Homemade Tanpa Plastik Guna Rice Cooker Je


Pin On Msian Fish Prawns

No comments for "Cara Nak Buat Nasi Impit Kacau"